سیستم های تله متری


تجهیزات Online به دستگاه‌هایی اطلاق می‌گردد که با نصب در محل مورد نظر قادر به آنالیز مداوم و پیوسته نمونه‌ها در دوره‌های زمانی قابل تنظیم بوده و نتایج حاصل را به مراکز موردنظر ارسال می‌کنند. با تعریف فوق تنها هنگامی می‌توان یک تجهیز را آنلاین تلقی نمود که عمل آنالیز با ارسال همزمان نتایج تکمیل گردد. با توجه به خروجی‌های استاندارد آنالوگ و دیجیتال موجود بر روی تجهیزات و آنالایزرهای Online کلیه نتایج به طرق مختلف و با بهره گیری از پروتکل‌های استاندارد قابل ارسال می‌باشند.

تله متری متمرکز:

این نوع تله متری بصورت گسترده در کارخانجات و صنایع مانند نفت و گاز استفاده می شود. در این نوع پروژه ها بدلیل کم بودن بعد مسافت نسبت به پروژه های غیرمتمرکز و تعدد آنالایزرها از کابل کشی، دستگاه های مبدل، سیستم کنترل مرکزی مناسب استفاده می شود. در برخی موارد که با محدودیت های کابل کشی مواجه شویم از سیستم های Wifi یا رادیویی نیز می توان بهره جست.

تله متری غیر متمرکز:

برای دریافت نتایج دستگاه های پراکنده در مناطق وسیع و دور از یکدیگر از قبیل سطح شهر، استان یا کشور که در این حالت استفاده از سیستم هایی مانند PLC و DCS مقرون به صرفه نمی باشد، این شرکت با استفاده از دستگاه های ساخت خود و بر روی بستر هایی از قبیل مخابراتی، رادیویی و غیره اقدام به جمع آوری و پردازش داده ها می نماید.


دیتالاگرها و مودم های ‌GPRS/GSM این شرکت قادر هستند همزمان نتایج را به اینترنت یا تلفن همراه ارسال نمایند. در این نوع مودم‌ها بجای ارسال نتایج تنها به یک ایستگاه، کلیه نتایج بر روی اینترنت قرار می‌گیرند. با اینکار چندین کاربر از همه جای کشور می‌‌توانند در سطوح مختلف به این نتایج دسترسی داشته باشند.میزان دسترسی کاربران با User Name و Password های کنترل است.

با استفاده از این دستگاه ها می‌توانید از هر نقطه دنیا به اطلاعات ایستگاه های تحت پوشش دسترسی پیدا کنید. این اطلاعات شامل موارد زیر می‌شوند:

- آخرین مقادیر همه پارامترها

- منحنی پارامترها

- آلارم های فعلی ایستگاه‌ها

- سوابق آلارمهای ایستگاه‌ها

- تنظیمات ایستگاه‌ها

- دانلود داده‌های کلیه پارامترها بصورت فایل Excel

سری RTX-Pro
این مدل دارای صفحه نمایش رنگی جهت مشاهده و اعمال تنظیمات در محل می باشد که بصورت ریلی و برای نصب داخل تابلو طراحی گردیده است. تجمیع کلیه قابلیت های مورد انتظار از یک Gateway و انعطاف پذیری در تغییر طراحی بر اساس درخواست مشتری از مهمترین قابلیت های این مدل می‌باشد.

- قابلیت اتصال و کار همزمان بر بستر سیم کارت (GPRS) و ADSL (شبکه)
- 6 ورودی آنالوگ جریانی
- 6 ورودی آنالوگ ولتاژی
- ورودی RS232
- ورودی RS485
- دو ورودی دیجیتال
- دو خروجی رله

سری DGS-Pro
این مدل بصورت ریلی و برای نصب داخل تابلو طراحی گردیده است. تجمیع کلیه قابلیت های مورد انتظار از یک Gateway و انعطاف پذیری در تغییر طراحی بر اساس درخواست مشتری از مهمترین قابلیت های این مدل می‌باشد.

- دارای ورودی LAN

- ورودی مدباس RS485 / RS232

-  دارای 8 کانال ورودی آنالوگ 20 - 4 میلی آمپر

- دارای 4 ورودی اتصال دیجیتال

- دارای 4 خروجی رله

- دارای انواع نشانگرهای وضعیت

 

برای دانلود کاتالوگ سری DGS-Pro اینجا کلیک کنید.

اخذ اطلاعات پیرامونی ایستگاهها و تبادل فرمان


عملکرد صحیح و درست دستگاه‌های آنلاین علاوه بر خود دستگاه و روش‌های اندازه‌گیری آن به برخی عوامل و شرایط محیطی دیگری نیز از جمله حجم آب عبوری یا ارتفاع آب مخازن، دما و رطوبت محیط، میزان سرکشی‌ها و بازدیدهای ماهانه و ... نیز وابسته است. همچنین لزوم رصد عوامل انسانی از قبیل زمان‌های سرکشی به دستگاه‌ها و اقدامات انجام گرفته و در صورت پلمپ شدن درب تابلوهای دستگاه، باز شدن یا نشدن آنها مسائلی هستند که موجب می‌گردند تنها مشاهده نتایج آنالایزرها ناکافی باشد.

مودم‌های ساخت این شرکت علاوه بر قابلیت اتصال به دستگاه‌های مختلف و ارسال نتایج اندازه‌گیری آنها، قادر می‌باشند اطلاعات مربوط به اجزاء مختلف ایستگاه‌ها مانند باز و بسته بودن درب، سطح آب، سنسورهای دود یا حرارتی، حرکتی و غیره می‌باشند.

سهولت کاربری بر پایه وب


سهولت دریافت نتایج:

عدم نیاز به نرم افزار خاص و قابل رویت بودن نتایج بر روی کلیه مرورگرهای استاندارد موجب گردیده از تمامی سیستم های کامپیوتری و مخابراتی بتوان به سهولت استفاده نمود. همچنین نتایج بصورت پیام کوتاه و بدون الزام به داشتن ارتباط اینترنتی نیز قابل رویت می باشند.

سهولت دسترسی و کاربری:

نحوه ارائه گزارشات و مشاهده ایستگاه ها به گونه ای در نظر گرفته شده است که می توان در کمترین زمان به نتایج ایستگاه های مختلف دسترسی داشته و آنها را مدیریت نمود.

مشاهده ایستگاه ها بر روی نقشه:

امکان نمایش ایستگاه ها بر اساس موقعیت جغرافیایی آنها این امکان را به کاربران می دهد که بر اساس موقعیت و مکان ایستگاه ها به تحلیل درستی از شرایط و نحوه کنترل آنها دست یافت.